Wednesday, October 20, 2010

 salam...


Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar:surah al-Baqarah ayt 155

-Allah menguji kiter dengan macam2 cara..contohnya,dengan ketakutan...
apa yg aku takutkan pada ketika ini??(aku takut final exam yg nak dekat nih..banyak menda tak study lagi..).
kalu kekurangna harta plak..(di saat ini,aku betoi2 kering..ye r..dah nak abiss sem..)jadi,aku berkira2 tok balik setiap weekend bagi menampung perbelanjaan aku..)jika aku di uji begini...wut should i do??
answer:   bersabar....dan???

(Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali".surah al baqarah ayt 156


-ucaplah inna lillahi wa inna illaihi rajiun....ketika kiter ditimpa apa2 musibah..
kerana itu tanda kita redha dan sabar akan ujian Nya..
but,apa reward jika kiter sabar and redha???

Mereka itu ialah orang-orang yang dilimpahi dengan berbagai-bagai kebaikan dari Tuhan mereka serta rahmatNya dan mereka itulah orang-orang yang dapat pertunjuk hidayahNya.surah al-Baqarah ayt 157
   
-jika kiter bersabar and redha..Allah akan bagi kiter ganjaran serta rahmatnya...
jadi,kepada diri sendiri...bersabarlah atas ujian yg tak seberapa ini...


*sesungguhnya yg menulis ini tidaklah lebih baik dari yg membaca.....













No comments: