Friday, October 15, 2010

..orthodontic...

salam...

tadi,aku pergi clinic gigi..
sepatutnya appoinment aku 3 minggu yg lalu..
tapi,disebabkan aku banyak benda tak satle lagi..jadi,aku memilih untuk wat ari nih..
aku masuk bilik doctor kol 9.00am kuar kol 9.40am..
ermmmm agak lama la aku kat dalam tuh..
sebabnya..ari nih aku kena cabut dua batang gigi..yg bhagian bawah punyer...
sebenarnya,aku dah dimaklumkan pon pasal pencabutan gigi aku last month lagi..
tu yg aku liat nak pergi clinic tuh..
takot kot..dah lama takcabut gigi..jadi,aku dah lupa perasaan cabot gigi tuh...
lagipun aku sengaja ja lambatkan appoinment sebab aku boleh makan puas2 before gigi dicabot...


tadi...time nak cabot gigi tuh...macam2 hal la berlaku..
leh plak gigi aku liat semacam jer tyme nak cabot tuh..
doctor banyak kali inject gigi aku tok bagi kebas..
ye r..kalu tak kebas sakit kot tyme cabot tuh..
aku bukan main cuak lagi tyme nak cabot tuh..sebaik doctor tuh calm kan aku..
die acik tanyer jer.."are u ok??"..
"take a breath..."slowly...good girl...."
fuyooo cam budak2 plak aku rase...hehhehehe
tapi,aku percaya kat doctor nih..sebabnya ...each tyme die nak cabot gigi aku..die mesti bace bismillah ..


so...aku tak da la takot sangat...
makasih doctor...u really calm me....
aku suka p clinic gigi..sebab clinic gigi aku cantik n banyak equipment yg canggih2...
this tyme aku punyer getah braces color purple+pink..









































No comments: