Tuesday, July 27, 2010

...hatiku sakit...

aku tak tau kenapa kebelakangan ini aku sering sakit hati dengan die..
aku tak rase die ade buat salah..tapi,knapa aku kna sakit hati...
aku pnah terbaca satu buku motivasi yg mengatakan kalau kiter ada rase tak suka org,maknanya org yg kiter tak suka juga sbnarnya rasa benda yag sama..ini kerana,bile kiter menghantar negative charge kepada org yg kite  tak suka tu.die juga akan menghantar charge yg sama..mungkin benar jugak apa yg tertulis dalam buku tu..tapi,apa yg lebih menakutkan aku ialah bila kakak usrah aku cakap. kalu kiter rase tak suka dekat org maknanya Allah telah tarik nikmat kasih sayang kiter pada org...hyshh..takotnya aku kalu Allah tarik nikmat tuh...jadi,bile aku da rase perasaan tak suka kat org..aku kna cepat2 beristigfar..dan apabila aku terbaca ayat nie dri blog tazkirah yg aku follow...aku mula menyesal..ayatnya:Allah hanya akan mengampunkan dosa mereka yg benar mentauhidkanya dan tidak memiliki sifat tercela seperti suka bergaduh dan bermusuhan...aku terpikir samada aku tergolong dalam gol org yg suka bergaduh dan bermusuhan atau tak...(rase-rasenya hampir ke situ)Alhamdulillah aku cepat tersedar...Terima kasih Ya Allah kerana beri aku kesedaran sblum aku terpesong jauh driMu..*aku cinta Allah,aku sayang Allah.aku rindu Allah

No comments: