Saturday, August 7, 2010

...ESC 2010...

alhamdulillah...setelah seminggu berlalu..akhirnya ESC 2010 melabuhkan tirainya..

ESC merujuk kpd Engineering Sport Carnival .memang tiap2 tahun engin akan adakan acara sukan untuk student engin...ermmmm..tis year aku julung-julog kalinya get involved dalam carnival nie..tapi,bukan sbg atlit(tak mungkin aku jadi atlit)...tapi,lebih daripada itu...guess wut???mestilah committe....tapi,committe pe???

jeng jeng...aku n suraya jadi committte dakwah n tarbiyah..mesti korang tak pnah dgr kan kewujudan biro nih....memang korang tak pnah dgr..sbbnya biro nih baru di tubuhkan tahun nih...ala...nak diikutkan dikalangan committe sendiri n player pon tak tau yg biro kami wujud..gler sedeh...tau r tak glamour cam PC,PREp n TECH,Catering and special task..tapi,ktorang lah wtak utama dlam ESC...tau tak knapa??
sbbnya...before carnival ni bermula,ktorg yg arrange tok wat solat maghrib jemaah n solat hajat...moga2 prog run smoothly la...alhamdulillah..even da several shortcoming yg jadi...but,we manage to handle it...

skang nih aku nak  cter pe job scope biro aku...
1)make sure all player n committee cover aurah...especially brothers la...make sure suar bawah lutut...kalu tak tutup aurat confirm disqualified.x leh men langsung...for sisiters plak,x leh la nak sengseng lengan...then,pakai tudung tutup dada r.but,still da jer sis yg tak ikut rule...tu la keje kami tok tegur..
2) pantau pergaulan bro n sis...
x leh dok menyembang saja tanpa ada hal yg penting..
bro tak leh tgok sis men..but, referee sendiri lelaki...gi mana nih???susahkan...
apa yg wat aku terkilan sangat ngan diri sendiri ialah aku tak dpat jalankn tugas menegur org dgn bek...aku hanya menegur gna hati jer(selemah-lemah iman)tapi,tok sis yg aku knal aku tegur la...kadang2 aku bengang tol nagn bro yg tak paham bahasa nie...org da letak signing sis area.yg hampa p masuk tu wat pa?? samalah ngan sis yg dok menyembang sakan ngan bro..tapi,aku pon cam tu gak dulu n aku tak salahkan korang sbb korang terlupa untuk menjaga batas tuh..jadi,tugas kami lah yg patot menegur anda semua.sama-smalah kiter berubah ea..ramadhan nak dekat nih...cuma aku jer yg tak jalankan tugas dengan bek...maafkan aku!!!
ada jer bro kalu ktorg tegur dorang membebel2 kat belakang...(cis cam pompuan)ape la yg korang suka sgt tgok sister men futsal??aku rase sma je cam bro men cuma sister men cam netball..heheheh..style men pass pass.. 



sume duduk time azan berkumandang..
even tgah main pon dorang akan berhenti
sbg tanda hormat terhadap azan.. 



No comments: