Thursday, August 19, 2010

...tembok itu telah kupecahkan...

salam sume..
dah lama aku tak update blog...
bz skit r...
ye ker??
next week aku da 4 midterm..
harap2 aku dapt cover sume syllabus...


******


tembok pe yg telah aku pecahkan???
sebenarnya,aku tak penah tegor romate aku..(luahan hati yg jujur)
nak dijadikan kesah,tis sem aku dapat sume romate baru..
sorang foreigner,budak perak n sis compartment c..
since first day until now,aku jus cakap beberapa patah perkataan jer ngn dorang..
sebenarnanya aku rasa cam bersalah gler sbb tak tgor dorang....
tapi,aku belagak cool...
masalahnya,aku tak tau cam ner nak memulakan conversation ngan dorang..
tak kan nak cter pasal cuaca kot..tak pon korea.. cam dorang minat......
aku rse,dunia kami berbeza....
ntah pe2 je alasan aku kan...
tapi,tadi...
time dlam tiolet...
aku p basuh kaki,then aku nmpak sis compartment c...
aku pon beranikan dri tok tgor die...
perbualan aku lebih kurang cam ni r...
"errrr...sis.."(die toleh kat aku)
"nama sis pe ek??"(aku wat muka paling comel)
die jawap
"_ _ _ _ _..."
"nama sis plak??"(die plak tanyer)
aku jawap
"k_ _ _ _ _ _  _"(sambil senyum)
"bz ea...budak engin kan,rase cam pnah jumpa....time short sem dlu..."(die cakap ngan aku)
"aah....sory ea tak tegor ari tu...."(aku cakap kat die)
"ermmm x pe2"(sis compartment c)
tu lah perbualan pendek ktorunk...
berlatar belakangkan toilet..
aku happpy sbb at least aku dah pecahkan tembok yg aku bina kat bilik aku...
selama nih aku hidup sorang je dlam bilik..
x da kawan.....bosan gler...
tu rase cam nak blik umah jer...
ati tak besh dok dlam bilik..
jiwa kacau....
lepas nih aku kna tegor foreigner tu plak..
alamak..kna speaking r...
tension!!!!
sebaik foreigner bilik aku ni baik....
acik senyum jer...


klau korunk pe jer korunk wat tok tgor romate yg baru tu???
pls gv ur suggestion....

No comments: