Tuesday, April 20, 2010

aktiviti ketika cuti..

tok pengetahuan kawan2 seminggu yg lalu,sy tlh mengikuti satu program dakwah tok org asli...
prog ni berlangsung di kelantan selama seminggu
lama kan???
emm memang lamer tapi,tak terasa sgt sbb best...
ok lah biar aku cter cam ne aku habiskan mase seminggu tuu
*****
1st day:
kol 12.am aku bertolak dri uia
nek bas persiaran yg tulih jom heboh..
ble bus tu menyusur kat jln rayer sume budget ktorg artis
hahhaha kna tpu
walhal bdak uia kat dlm
kalu nak cter pasal perasaan time tuh..
aku agak nervous la..
bcoz tis is my fist time join prog ni..
mula2 aku tak nak join..sbb tak da kawan(tah pe2 je alasan!cam bdak2)
tapi,ble da jumpa izan n ily n izah bru aku da kekuatan tok join..
okelah smbung blik..
sepanjang perjalanan aku dok sblah izan..
leh dikatakan  bro driver bus nie bwak laju r gak sbb ktorg smpai kat kota bru kol 5...
pastuu stop kat c2 tok solat subuh n breakfast..
ermm aku tak lah breakfast sgt cam org len(makan nasi lemak)
aku jus makan roti jer..
sbb time tu aku lpas cabot 2 btng gg..
so,korang paham la perasaan nya kan
sakit ya Rabbi..
tapi,alhamdulillah aku still kenyang..
lpas beberapa ketika ...
bus grak menuju ke destinasi(gua musang)
ktorng smpai dlm kol 8 lebih la..
tapi,kna tgu trak tok bwak ktorng masuk kg org asli..
ermm disebbkan ktorng ramai ..
so,da 3 kali trip...
cbe bayngkan da la nak masuk kg tu ambik mase 45 minit...
tak ke berejam ktorng tunggu..
pe2 pon aku nek trip yg kedua...
time aku nek tuh sumer sister la..
tak cmpor ngan bro cam trip 3
kalu campor aku tak tau la pe nak jadi..
keadaan dlm trak sgt dasyat..
nie first time aku nek trak..b4 nie aku pnah nek lory yg kat zoo jer..
tak la mencabar cam nek trak..
korang nak tau tak???
time kat dlm trak tuu ktorg cam ikan sardin...
sebaik aku dapt duduk kat kerusi...
kalu kna diri tak tau nak CKP per...da la aku susah nak balance badan...
hehehehhe(phm2 je la)
sepanjang trak tu berjalan ktorg acik menjerit jer
memng dasyat r time tuu
dah la jaln nak ke kg tu berbukit
korang leh bayang cam ner..cam nek roller coster beeb...
terlambong2 badan korang..even aku yg tak brapa nak kurus pon leh terlambong..
hyshhh dasyat..ader satu part tu aku siap terjatuh ats org len lg..
sian sis tuu
gomenasai!!
ape2 pon ktorg sume selamat smpai dlm kol 12 lbih la...
pstu kemas brg n cuci rumah n makan tengah hari
lauk sardin tapi,bermakna sbb makan dlm talam..
then,ptg tu lah first visit ktorg kat kg tuu
first time tu jmp org asli...
aku nie tak brapa ramah sgt ngan org tapi,aku still blaja..
ape2 pon ader yg malu2 ngn ktorg...
tapi,adek2 kat c2 memng best ..sgt menghargai ktorg...
okelah
sok aku cter tok hari kedua aku di post lebir..
watch out!!
ciss poyos...

No comments: