Sunday, March 20, 2016

ZIARAH MADINAH RAUDAH

Tujuan kita datang ke Madinah adalah untuk menziarahi Rasulullah...

kat makan Rasulullah ada tempat istimewa yg WAJIB kita REBUT!..its Raudah!

Apa itu Raudah?? info Raudah

Di antara rumahku dan mimbarku terletak sebuah raudhah (taman) dari taman-taman surga. Mimbarku ada di atas telagaku (HR Abu Hurairah RA)

Pandangan Luar Raudah



Tips masuk ke Raudah..

Wanita ada waktu tertentu untuk masuk ke Raudah, bukan semua waktu kita boleh masuk ea..Masa yg ditentukan adalah selepas subuh, slps zuhur dan selepas isyak.

Sebelum masuk ker Raudah dan pintu dibuka, akan ada penjaga Raudah yg akan panggil "ibu ibu ziarah Raudah?' penjaga ni akan kumpulkan org asia seperti Msia,Indonesia dan Thailand..Tujuannya  tak nak kita masuk sekali dengan negara lain..sebab nanti kita kena rempuh dan dihenyak henyak..huhu

Makanya, jadilah tetamu yg sopan dan tertib dengan beratur dan menunggu dengan sabar..

Tunggu dengan sabar.org malayu dikumpulkan

Pintu keramat,once dibuka makanya semua org merempuh.


Bila kita dah diberi jalan menuju ke Raudah, dan menunggu turn dengan sabar, banyak kanlah memberi salam kepada rasulullah, isi masa dengan berselawat dan sampaikan salam kepada Rasulullah..

Dan bila hampir nak masuk Raudah, masuk sikit sikit..sy sarankan anda solat di bahagian hadapan saf solat..macam mana nak solat? ramai org tolak tolak..Yes, memang ramai yg menolak nolak..byk kena sabar..bykkn baca rabbi yasir wala tuasir rabbi tamim bil khair. biarkan org tolak kita smpi kita berada di hadapan saf..jgn solat dekat pintu depan sebab nanti ada yg langkah kita..so, usaha dapatkan saf paling hadapan dan anda boelh solat dengan tenang..;)


No comments: